
Kaş Almak Günah mı?
Ağustos 29, 2006
Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah’ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.
Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes’uliyet altına sokabilir.
Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah’ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.
Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.
Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:
– Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.
“İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!
Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)
Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.
Entry Filed under: Sorular-Cevaplar. .
115 Comments Add your own
Leave a Comment
Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <pre> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1.
tuğba zencirci | Eylül 18, 2006 at 11:26 am
iki kaş ortasını almak dinen uygun mudur?
2.
yeliz yılmaz | Ekim 28, 2006 at 11:26 am
kaş almak günah mıdır?
3.
abas yolcu | Mart 8, 2007 at 8:44 am
kaş altıktan sonra kıların bida gelmemesini nasıl sağlarız varmı öyle bişey
4.
abas yolcu | Mart 8, 2007 at 8:47 am
iki çaşın arasını aldığımız zaman kıların bidaha gelmemesini nasıl sağlarız?
5.
ünzile | Mart 8, 2007 at 11:46 am
kaş almak günahtır çünkü peygamperimiz kaş alana ve aldıra lanet etmiştir
6.
LoL | Mayıs 16, 2009 at 5:56 pm
Gerizekalı arkadasm ztn dinimiz lanetlemeyi yasaklamıstır peygamber efendimiz nie lanet okusun. Götünüzden element uydurmayın amq yeter..
7.
yağmur | Ağustos 4, 2009 at 3:32 pm
terbiyeni bozma lütfen..ayıp ayıp
8.
merve | Nisan 14, 2007 at 6:23 pm
nerden biliyosun ünzile hanım sen hz.Muhammed s.a.v efendimizin yanındamıydın da lanet etmişti diyosun yüce Allah ‘ımızın ayetinin üstüne ayet katmak lanetlidir sen bunu uygula önce ve kurandan ayetle kanıtla
9.
esen | Mayıs 6, 2009 at 2:14 pm
Nerden biliosn merve hanımm :@ kıs yani ünzile hanım demişki lanet etmiştir bu dmektirki ben bu ayteti duydum… sahit oldum hay allahım yha neyse grçktn kaş almak çok qnhmışş bende simdi farkına vardm bizim aile çok kızıo + bende bir hat yaptımmmn poffffffffffffffffffffffff:SS
10.
LoL | Mayıs 16, 2009 at 6:00 pm
1. Peygamber efendimizin söylediği emrettiği şeyler “Ayet” değil “Hadis”tir.
2.O Ünzile arkadaşımızın dediği Lanetleme saçmalığına inanmakta saçmalıktır.(Nedenini yukarda açıkladım.)
3.Lanetlemek ne demek?Dinden mahrum edilmek anlamına gelmez mi? Peki sen hertürlü ibadetini yap.5 Vakit namazını kıl.Allaha şükret bir bunun yüzünden cehennememi gidilicek
Saçmalamayın..Gülüyorum sadece
11.
büşra | Nisan 16, 2007 at 3:27 pm
bir dakika bayanlar kavga etmeyin efendimiz kaş alan kadına lanet etmiştir ama hangi durumda bunu bilmek lazım.cahiliye döneminde ahlaksız kadınlar kaşlarını tamamiyle alırlarmış ve o kişilerin kötü kadaın olduğu anlaşılırmış.işte efendimiz de bizim o biçim kadınlardan olmamızı istemediği için lanet etmiştir
12.
gamze aslanol | Nisan 21, 2007 at 8:51 pm
valla biri aydınlatsa iyi olacak çünkü insan vesvesede kalıyo bilen bi uzman yorumu çok ii olucak.
13.
beyza | Mayıs 17, 2007 at 2:01 pm
Ya bence kaş almak günah falan değil kadını erkek gibi gösteriyosa bilede mi almak günah
14.
İLAHİYATÇI UZMAN | Mayıs 20, 2007 at 11:15 am
Arkadaşlar; işin hulasası şu dur;
‘innemal’ağmaalü binniyaati’ hadis-i şerifinin de işaret ettiği gibi, Ameller niyete göredir.
Kaşını alan yada aldıran kadın ne maksatla bu işi yapıyor. Eğer başkalarına güzel görünmek ve Allahın yarattığı şekli beğenmediğinden yapıyorsa bu davranış dinen doğru olmaz. Hadisi şerifteki yaratılışta değişiklik yapanların lanetine müstehak olur.
Ama kocasının gözü dışarda olmasın diye beyine güzel görünmek için yaparsa bunda bir mahzur yoktur. Bu açıklama doğrultusunda, bekar bir kadının da; kocasına güzel görünme maksatı olamayacağı için kaş alması uygun olmaz.
‘Haram ve helal bellidir; çünkü ayetlerle sabittir. Ortasında kalan şeyler işe müştebihaat; yani şüpheli şeylerdir. Hakiki kulluk ve takva şüpheli olan şeylerden kaçınmaktır.’ hadis-i şerifini de dikkate alırsak; ehl-i takva bir hanımın bu davranıştan uzak durması islami olgunluğa daha münasiptir.
15.
elif gümüş | Mayıs 21, 2007 at 8:18 am
kaş almanın günah oldugunu bütün alimler üzerine bastırarak söylemiş.bazı insanlar günah olduğunu bile bile alıyor ve sonra günah degil diyor o insanlar önce kaşlarını almayı bıraksın fetva vermesin.
16.
zehra | Mayıs 21, 2007 at 8:22 am
kaşın ortasını almak sünnettir erkeklere benzememek için.ama tümünü almak günah oldugunu biliyorum.anlamıyorum kaşını alınca çok mu güzel oluyorsun
17.
adem | Haziran 1, 2007 at 9:56 am
ben sakallarimin üstünde cikan tüyleri cimbizla aliyorum fakat bana arkadasim bunun haram oldugunu söyledi ve ayni seyi kaslarimin arasindaki killari almakla yapiyorum benim amacim bayanlara karsi güzel görünmek degil sadece bu killar beni rahatsiz ediyor sizce bu yaptigim caiz mi degil mi??
18.
melek | Haziran 5, 2007 at 6:44 pm
ben bise sormak istiyom
üsteki yaziyo okudum ve orda yaziyo ki sekil degismicekmis kasin
ama ben zaten ince bise yapmak istemiyom tek o altta kalan killari almak istiyom yani sekil degismicek
sizce o zaman alinir mi alinmaz mi??
19.
ihanım | Haziran 7, 2007 at 1:56 pm
Fetva ile değilde takva ile olaya bakmak lazım.
Nefsimizie hoş gelecek şeylerden kaçınmamız lazım
20.
tugba | Haziran 11, 2007 at 8:33 pm
ameller niyetlere göredir” bız ne maksatla alıyosak sevabımız günahımız ona göredir.dinimizde erkeğe güzel görünmeye calısmak günahtır.
21.
ELMAS | Haziran 15, 2007 at 8:08 am
son derce haklısınız…
22.
Yiğit YILMAZ | Haziran 18, 2007 at 12:46 pm
ya kardeşim sanki hepiniz 4 4lük yaşıyosunuz bide kaşa takmışınız kim dikkat ediyor şu kadın kaşını almış almamış diye…
Nasıl rahat ediyorsanız öle davranın böle ufak tefek şeylere takılmayı daha büyük problemler var yahu…
Ayrıntılar ya bağnazlığı ya da taban tabana zır kavramları doğurur dikkat edin…
ABas sana çok güldüm yahu kadınlar günah mı diyor bizim deli olan soru soruyo
23.
ihanım | Haziran 19, 2007 at 5:42 am
Zilzal 7
Kim zerre miktarı hayır yapmışsa onu görür.
Zilzal 8
Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu görür. *
Ayetleri sizlere ufak bir şeyin olmadğını en güzel şekilde açıklar
24.
Buse | Haziran 30, 2007 at 11:22 am
ya arkadaşlar size bişi sorcam komik bulmayın ama lütfen bayanlardan biri bana bunu anlatsın…KAŞ NASIL ALINIO??
25.
Talip | Temmuz 6, 2007 at 1:02 pm
benim kimsenin gökyüzünü boyamaya niyetimyok ama bir müslüman olarak örtülü kadınlarımızın çarşıda pazarda bütün kadınlıklarını ortaya sergilercesine dolaşmalarını anlamış değilim sadece bayanlarımıza şu sruyu yöetmek istiyorum erkeği cezbeden kadının saçımı yani kıl parçasımı yoksa orda verilmek istenen esas mesaj sosyal hayatta süsten kaçınmalarımı? bu kadar umarım düşünür asıl çevabı bulursunuz.
26.
Talip | Temmuz 6, 2007 at 1:05 pm
Arkadaşlar insanın dış görünüşü niyetinide ortaya koyar, hadisi bizim eğitimcimizde böyle yorumlarsa vay halimize.
27.
Talip | Temmuz 6, 2007 at 1:12 pm
Günümüzde yaşayan kadının kılık kıyafeti özellikle kendi insanım giydikleri yani örtülü kesim beni ilgilendiriyor, inanınki iffetli bir erkek olarak bu durum beni oldukca üzüyor. bunu savunanlar ile gerçekten konuşmak isterim.
28.
ihanım | Temmuz 6, 2007 at 1:17 pm
yorum için teşekkür ederim.
29.
Talip | Temmuz 6, 2007 at 1:19 pm
i,hanımın dediği gibi bizim takva sorunumuz var, bende size söylüyorum ey insan şeriatı fetvada değil takvada ara işte o zaman kurtuluşa ereriz.
30.
ihanım | Temmuz 6, 2007 at 3:55 pm
Yine teş.ederim
31.
Talip | Temmuz 7, 2007 at 5:58 am
GELİN ERKEKLERİMİZİ ÖRTELİM.
Kendi doğrularımı Allahın doğrularıyla hiçbir şekilde, mukayese etmeden tekrar yayın hayatıma başlıyorum.
Bu gün siz aziz okurlara erkeğin örtüsünden biraz bahsedeyim.
Bir şey açık olmalıdır ki örtülmeli, örtü denilince sadece bayanların örtüsü akıllara geliyor.Bizim ele alacağımız örtü tezgâhlarda satılan insanların üzerilerine giymek için aldıkları bez parçaları değil elbet, (ey örtüsüne bürünen kalk ve uyar) insanlık elbiseni çıkar takva elbiseni üzerine alarak kâmil bir insan olarak uyar, örtü denildiğinde akla ilk gelen takva elbisesi olmalıydı maalesef toplumda bu durum yanlış anlaşılır bir vaziyet aldı, eğer takva elbisesine bürünseydik üstümüzü örtmek için alacağımız bez parçalarının renklerini modelini takva elbisesine yakışır bir şekilde alırdık. Takva elbisesini üzerine almayan insan kendini giydirirken görselliği ve nefsini ön planda tutar oldu, Allahın cc. istediği örtüden uzaklaşıp gözlere hitap eder bir hal aldı, takva elbisesini üzerine almamış bir insan üzerine ne alırsa alsın hep bir tarafları açık kalacaktır, şimdi gelelim erkeğin örtüsüne erkeklerimiz takva örtüsüne bürünmüş olsalardı kadınlarımız bu renğa renk kıyafetlerle sokakları defile podyumuna çevirmezlerdi tabiî ki bundan kabahat sadece bayanların mıydı işte önemle üzerinde durmamız gereken hadise burası durum biraz arz talep meselesine kadar indi takva elbisesinden uzaklaşan kadınlarımız giysilerini renklendirdiler? Siz aziz okurlara soruyorum takva örtüsüne bürünen erkeğin karşısında kadının pozisyonu ne olabilir ki?
Ya’ Rab kitabın ve kıblenin neresinden tutalım bir elimiz sende bir elimiz kitapta, yüzümüzün kıble, aslımız adem olmamız için bize yardım et.
(örtü ile ilgili bir sitede yayınlanan yazımı yolluyorum umarım düşünülürde kendimize çeki düzen verriz.)
32.
ASLI | Ekim 12, 2009 at 7:27 pm
çok teşekkür ederim talip bey doğru bir açıklama
33.
özlem | Temmuz 8, 2007 at 9:48 am
ya bişey dicem ben kaşlarınınortası erkek gibi görünüyorsa almak günah değil diye duydum ama sadece ortası ve ben ortasını alıyorum birazda aşalarda ama çok ince olanları neyse bi daha yapmıcam mama adece ortayımı almalıyım çünkü benim erkek gibi görünüyodu ve ben aldım
34.
özlem | Temmuz 8, 2007 at 9:50 am
bir şey sölemeyi unuttum ben güzel görünmeyede önem veriyorum hem çok hoş durmuyodu heme benim kafama takılmıştı bir kerwe ben artık lamıcam ama artık ortaları baya kötü olcak neyapmalıyım yardım edin bana lütfen ya şimdi kararsızım
35.
ziyaretçi | Temmuz 8, 2007 at 4:41 pm
Sizleri rahatsız edecek boyutta ise alabilirsinix.
Almak kasıt güzel görünmeye çalışmak fıtratı bozmaktır.
36.
Talip | Temmuz 9, 2007 at 7:21 am
Güzel ve bakımlı olmak ayrı şeyler, fakat benim kastetdiğim şey bizim insanımızın çekici olma çabaları, çekici olmanın da bir usulü ve ortamı vardır bunu evlerinizde eşlerinize veyahut müsaid ortamlarda yapabilirsinizde meseleyi kıldan bir mesele haline dönüştürmemek lazım.
neyi niçin yaptığınızı iç dünyanızda bir sorgulayın işte o zaman doğru cevabı bulursunuz, iş o doğruya teslim olabilmek umarım ne demek istediğim anlaşılmıştır.
37.
Talip | Temmuz 9, 2007 at 7:47 am
Ey insan dış güzelliğinizi, değil, iç güzelliğinizi ortaya çıkarın, işite ozaman huzuru kendinizde bulursunuz.
38.
burak | Temmuz 9, 2007 at 11:36 am
bişey sormak istiyorum erkeklerde kaşın ortasını almak caiz mi?güzel görünmektende ziyadse rahatsız ediyorsa.şimdiden teşekküürler.selametle kalın.
39.
kadire | Temmuz 9, 2007 at 12:01 pm
yok beyefendi bende aldırıyorum yoq günah neyil
40.
burak | Temmuz 9, 2007 at 12:48 pm
kesin bir kaynaktan da bilgi bulamadığımdan merak ettim.herkes kendi kafasına göre konuşuyo.anlamış değilim
41.
cihan acar | Temmuz 9, 2007 at 2:40 pm
rabbim herkesi farklı yaratmıştır bunun için bu farklılıklarımızı unutup bu gibi girişimlerden muaf olmalıyız.saygılarımı sunarım yüce islam alemine
42.
burak | Temmuz 9, 2007 at 6:32 pm
kısacası erkeklerin kaşlarının ortasını alması caiz mi?rahatsız olunduğundan dolayı.kesin bir bilgisi olanın bilgilendirmesini rica ediyorum.şimdiden Allah razı olsun
43.
ihanım | Temmuz 10, 2007 at 1:41 pm
Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah’ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.
44.
ihanım | Temmuz 10, 2007 at 1:42 pm
Bir kadının eşi için güzelleşmesinin bir sakıncası yoktur. Ancak kadın kaşlarını sadece kocasına değil başkalarına da göstereceğinden onları inceltmesi caiz olmaz. Çünkü kaşları örtmek farz olmadığından diğer erkekler de görebilmektedir. Bununla beraber bir kadın kaşlarını kocasından başka kendine nikah düşen hiç bir erkeğe göstermeyecekse haram olmaz.
45.
yusuf | Temmuz 13, 2007 at 2:34 pm
selamun aleyküm.sizlere bişey sormak istiyorum.yukarıda yazdıklarınızdan anlaşılan kadınlarda ortaları almak caiz.erkeklerde bu durum nasıl acaba.önceden biraz alınmışsa şimdi alınmassa da ii görünmeyeceğinden ne yapılmalı?
46.
anti dinci | Temmuz 17, 2007 at 2:42 pm
kadınların kaşını alması günah mı
kadınların saçını göstermesi günah mı
kadınların elinin gözükmesi günah mı
kadınların oynaması günah mı
kadınların birini sevmesi günah mı
kadınların koşması günah mı
kadınların hapşurması günah mı
kadınların uyuması günah mı
kadınların gülmesi ağlaması konuşması zıplaması tükürmesi günah mı
uzman bir DİNCİDEN cvp bekliyorum
acaba beni engin ama birbirini tutmayan bilgilarinizle bizi aydınlatabilecekmisiniz
47.
elzem | Eylül 11, 2009 at 12:44 pm
Helal daire keyfe kafidir
48.
mehmet | Temmuz 18, 2007 at 12:49 pm
selamünaleyküm öncelikle herhalde sen bunları kulaktan dolma bir ifade ile kullanmışsın yazdıkların bir kısmı tamamen saçma sadece saçının gözükmesi ve kaşını alması günah ve haramdır niye deersen eğer çünki islamın getirmiş olduğu bir örtünme şekli vardır bunun dışına çıkmak haramdır kaş almaya gelincede ALLAH’ın yaratığı şekli bozmaya hakkın yok ve bunun hesabını AHİRETTE vereceğiz yazmış oldukların ile ilgili çok fazla din alimlerinin kitapları vardır onları al oku veya aç KURAN-I KERİM in tefsirini oku daha iyi anlarsın anti dinci kardeşim cehaleti ilim atar
49.
özlem | Temmuz 30, 2007 at 8:47 am
yha bn 15 yaşında bir genç kızım ve benim kuan kursu hocam aldırmamam gerektiğini söledi ama bn aldırdım çünkü tıpkı erkek kaşı gibiydi şuanda hamdolsun çok güzelim kaşlarım eskisinden daha ince ama aşırı değil.aldırdığıma pişman değilim olacağımıda sanmıyorum…..
50.
Talip | Temmuz 31, 2007 at 3:56 am
bir meseleyi gündeme getiriyorsanız niçin getirdiğiniz önemli konuşmak ve vakit geçirmek için meselenizi gündemleştiriyorsanız bu meseleler islamı alakadar ediyorsa çok ayıp, helede ben böyle yapıyorum bu durumdan da memnunum gibi ifadeler hiçte ahlaki değil tarih boyunca islam ulaması bir çok meseleyi özelliklede toplumu alakadar eden meseleyi dert ve derk ederek gündeme getirmişlerdir. ben daha öncede vurgulamaya çalıtım, anladığım kadarıyla bizim öncelikli olarak ahlak ve takva üzerine kafa yormamız lazım meseleleri vijdanımızla ahlaki bir duruşumuzla çözmeye çalışırsak ahlaki ve vijdani duruşumuz bize içinden çıkılmaz bir çok meselerin yönünü açacaktır, umarım ne demek istediğim anlaşılmıştır, meseleleri dert ve derk eden arkadaşlarımızdan şimdiden Allah razı olsun.
51.
betül | Ağustos 2, 2007 at 10:56 am
bende 13 yaşındayım kaşlarım çok kalındı ve depresyona girecektim nerdeyse bir gece kaşlarımı gizlice aldım sizce bu günahmı
52.
isimsiz | Ağustos 28, 2007 at 5:30 pm
selam..
bazilari cok güzel yorumlar yapmis, Allah razi olsun onlardan.
Insanlarin cogu birseyin günah olup olmadigini sorunca, söyle düsünürler:
belki birinden duyarim günah olmadiginida en azindan kalbim ferahlar ve artik o isi rahatlikla yapabilirim. ya daha baskasina sormaya ne gerek var.. biri günah degil diyor, cokda mantikli akla uygun geliyor, dimi yani? evet evet, alsam birsey cikmaz…
vesaire…
arkadaslar, kardeslerim, yani insanim müslümanim diyenlere seslenirem..
siz her haram veya helal olanin zararli veya mantikli olmasi gerektiginimi düsünüyorsunuz? veyahut ayetlerde veya hadislerdeki hadiseler yasaklar haramlar helaller .. bunlar zamana göre degistirilir diye bir sey varmi Islamda? Kuran-i Kerimde ben böyle birsey bulmadim. Eger sizde bulmadiysaniz, ve vallahi billahi Allahin sözü olduguna yemin ediyorsaniz, neden bukadar kafa karistirici olaylara girisiyorsunuz. Dinimiz okadar kolay ve anlasilacak bir sekilde, bazi seylerde mantik görünmeyince, bunu illaki tartismak gerekiyor diye birsey yok.. Hersey takvadadir husudadir ihsandadir ihlasdadir bunu bilip de neden hayatinizda uygulamaya calismiyorsunuz. hicbi vicdaniniz sizlamiyor, zaten fitrat geregince insanlar herseyi degistirmek isterler, ama birkerede ben Allahin bana emanetine hiyanet ihanet edecegim belki, en iyisi hic kalkismayayim bu ise. diye düsünemiyormusunuz?
alimler caiz olup olmadigini varsin söylesin, herseyinizi baskalarinin görüslerine göre uygulamamiz dogru degildir. Fakat ben demek istemiorumki, dinde ilim olmamali, ilimi bosverin, alimi bosverin. Ilimsiz din olmaz, dinsiz ilim olmaz. Insanlar bazi konularda iyi bilmedigi icin yardim ister. Ama Allah dini öyle bir sekilde indirmistirki, hic bir insan, yalniz basina olsada, o dini yasamakda zorluk cekmez. insan biraz kendi düsünürse bide dua ederse, insallah dogru yolu kendide bulacakdir.
hem sunuda unutmayinki, yukarida örnek olarak verdigim düsünce misali seytanin hilelerinden biridir. komplekse girmemek hataya yanlisliklara haramlara bulasmamak icin vesveselerden nasil kurtulunacagi ögrenmek farzdir. vesveseden kurtulmak icinde bir cok yöntem var, en önemlisi: IHLASLI olmak! dua ve zikir etmek, hep güzel seyleri, yani Allahin hosgörecegi seyleri düsünmek ve yapmak, yapmakda zorluk cekilirsede en azindan yapmaya cabalasmak
—cünkü hic birsey zorluk cekilmeden (bu tabi kisiyede bagli, kisiye göre degisir, cünkü imani kuvvetli olan birisine hic bir is zor gelmez, Allah´a tevekkül ve tefekkürü sonsuzdur) elde edilmez, dünyanin yoksa imtihan yeri olmasi da anlamsiz olurdu –.
insani yanlis hallerden koruyacagina inanmak gerekir- buna inanmak da cok önemlidir, bir isi yapipda onun sonunu tevekküle biramak imandan gelen güzellikdir, buda bir nimettir.
esselamunaleykum, Allah herkezden razi olsun her isini sirf Allah rizasi icin yapana!
53.
emine | Temmuz 1, 2009 at 1:48 pm
allah senden razı olsun kardesim
54.
Tugba | Eylül 11, 2007 at 9:19 pm
Selam
Allah razi olsun …Allah icin dogrulari bizlerle paylasip bir nebze bizleri aydinlatandan. Talip kardesimiz cok guzel yorumlar eklemisin sendende razi olsun…yazdiklarin gibi bir kul olmayi Allah cümlemize nasip eder inshallag.
Allah yar ve yardimcimcimiz olsun dinde sapkinliklardan korusun:)
Wesselam
55.
huriye | Ekim 18, 2007 at 10:29 pm
günah deniliyor isinize geldigi gibi konusuyorsunuz
efendimiz kasini alanlari lanetliyor
inanin
herkes kafasindan fetva veriyor
kaslarinizi almayin
56.
gulsen | Kasım 2, 2007 at 5:40 pm
Ben kaslarimi dokuz yildir aliyorum.
Ve simdilerrde öylesine kafama takiliyor ki,artik almak istemiyorum,ama birakinca nefsim galip gelior,çirkinlesiyorum.Nolur birileri bisey desin,günahi sevmiyorum ama kaslarimin bu sekli çok hosuma gidiyor.Ibadetlerimi ise huzurla yapamiyorum bu yuzden….
57.
mecnun leyla ile buldu mevlayı | Nisan 11, 2008 at 2:21 pm
arkadaşlar öncelikle özür dilemek istiyorun.zira özrümün sebebi belki yanlış nalaşılmaya sebebiyet verebilirim.benim fetva verme yetkim yok zaten ehli olmayan kimsenin yok.bu yanlış ve günahtır.benimkisi sadece şahsi bir görüştür.öncelikle şunu söylemek istiyorum biz ahirzaman denilen bir zamanda yaşıyoruz ortalıkta fitneler okadar çokki bunların birinden kurtulsanız öbürüne yakalanıyosunuz.zira EFENDİMİZ (s.a.v.) bu zamanda yaşayanlardan için kardeşlerim demişlerdir.dikkat çekerim kendi zamanındaki sahabe efendilerimize deil.bu konuyu araştıra bilirsinz.benim şahsi görüşüm müslümanların bu ahir zamanda ki bunnu EFENDİMİZ de söylüyorlar zengin olmaları gerektigi.asr-ı saadette olmamış ama günümüzde şart.zira bizim karşımızdaki kişiler ki bunlar saymakla bitmez ancak öle yenilir tabiki maneviyatı da olabildigince gücünün yettigince yapmalıyız.ikincisi bu bi gerrçek günümüzde insanlar kılık kıyafete gre ağırlanıyorlar beyninin içindekilere göre uğurlanıyorlar.zaten efendimizde güzel giyinirlerdi.bu yüzden temiz olmak güzel görünmeek tabi başkalarının şehfet duyguları ile oynamadan” müslümanın boynunun borcudur.kaş meselesine gelince bende bir erkek olarak düzelttiriyorum günahım varsa ALLAH(c.c) affetsin.fakat bizler asr-ı saadette yaşamıyoruz bazı mevzuların günümüze uyarlanması şart de düşünüyorum yine EFENDİMİZ(s.a.v9 zorlaştırmayın kolaylaştırın diyorlar.bu yüzden bu konulara kesin hükümle olmaz ifadesini yanlış buluyorum ama fetvaya kaçmasın die yanlış demiyorum bu benim görüşüm.günümüzde insanların görünü ile ilgili hastalıgı var bu bence ahirzamanın göstergesi bu yüzden aşırıya kaçmadan güzelliginiz için yapılması gerek diorum.ha bide şu mevzu var EFENDİMİZ(s.a.v) kendi devrinde müşriklere benzememek için tersini yaparmış onlar sakalını uzatıyosa keser kesiyorlarsa uzatırmış.şimdi onun sünnetine uymak zor çünkü müşriklerde her türlü şekil var aynaya bakın inanın size benziyenlerde var bu tip benzerligi deil şekil benzerigi.oyüzden güzel görüneceksin ama müslümanca olacaksın.neden o müşriklerden daha güzel alamyalım.zati dinimizden dolayı öndeyiz.birde bu devirde dinimizi yaymak stiyorsak onları görünüşümüzle ürkütmemeliyiz ama onların yaptıgınıda yapmamalıyız mesela içki içmek zina yapmak gibi.bu boş konuşan ve aslında acizliginde öte gidemeyen beşerre hakkınızı helal edersiniz kul hakkından çok korkarım.hepiniz ALLAH A EMENET OLUN.
58.
meltem | Ağustos 11, 2009 at 8:23 am
çok güzel eyler yazmışın kardeşi ağzına sağlık.sende allaha emanet ol
59.
başak | Nisan 18, 2008 at 4:58 pm
ya biriniz başka diğeriniz başka söylüyosunuz ee karar verinde bizde ona göre hareket adelim demi yani:::d
60.
başak | Nisan 18, 2008 at 5:03 pm
üstte yazdığım şeyi yalnış anlamayın lütfen fakat insan tedirgin oluyo aranızda kesin bir cvp vermek isteyen yoku tabi doğru cvp ise lütfen ya tam olarak araştırın ne yapşıyosanız yapın ama karar verin bvize doğru bi cvp verin bekliyorum arkdaşlar
61.
miryam | Nisan 20, 2008 at 9:51 am
sevgili mecnun leyla ile buldu mevlayı ….
biz müzlüman olmayan kadınlarla günah işleme konusunda yarış mı edelim…
bugün kaş yarın da başka bişey.. bunun sonu gelmez ki…
kendimizi sürekli onlarla kıyaslayıp onlardan üstün olmaya çalışmak çok yanlış…
zira üstünlük ancak takvadadır…
ayrıca biz dinimizle onlardan zaten üstünüz…
62.
emrullah | Nisan 26, 2008 at 2:44 pm
herkes 4 4`lük alim kesilmesin yukarıdaki bazı yorumcular hadlerini bilsin ALLAH ın şeriatından bahsediliyor oyuncak değil bu ALLAH ın dinini kendi menfaat heves ve arzularınıza göre yorumlayamazsınız müslümansanız ALLAH ve RESULULLAH neyi yasaklıyorsa ondan sakınırsınız neyi emrediyorsa ona uyarsınız İNANDIĞINIZ GİBİ YAŞAYAMAZSANIZ YAŞADIĞINIZ GİBİ İNANIRSINIZ
63.
dilek | Temmuz 8, 2008 at 11:11 am
ben kaşlarımı aldırmak istiyodum ama bu yazılanları okuyunca vazgeçtim aslında amacım eşime güzel görünmekti ama… olsun genede belki bu kendimi kandırmacadır nihayetinde nefsimin istediği bişey sanki kocam beni beğemiyoda git hanım kaşınımı aldır diyo tabiki hayır insanın kaşlarının aralarında iman kaşı varmış arkadaşlar ben biraz önce öğrendim kaşını aldırdıkça imanındanda bişeyleri alıyomuşun ama kaşının ortasını almaktada erkeğe benzediği için dinen bi sakınca yokmuş çok şükürbende öyle bi problem yok allah hepimize akıl fikir versin nelerle uğraşıyoruz rabbim bizi imanımızdan ayırmasın
64.
makasçı | Temmuz 9, 2008 at 11:06 pm
Buradaki yorumları okudum bazı yorumlar gayet gevşek bir üslupla yazılmış bazıları adeta alay konusu haline getirilmiş.Mesela anti dinci bir sürü saçmalık sergilemiş,sual etmeninde bir üslubu bir tavrı vardır.yazık.Bu üslupla sen kendi dinini bile yaşayamazsın ki. Aslında ilahiyatçı uzman gerekli açıklamayı yapmış,ve noktayı koymuş kendisine teşekkür ederim. Kadın erkekten çok farklı yaradılmış,bi kere narin ve nazik,CENABI ALLAHIN yarattığı nasıl çirkin olabilir ki yapmayın hanımlar.İnsan kendini nasıl görmek isterse öyle görür.Yaradılmışı sev yaradandan ötürü.Bakmakla görmek farklıdır.Unutmayalım ki herkez hakettiğini yaşar.Selametle .
65.
ayşe | Temmuz 12, 2008 at 4:26 pm
herkes kendıni haklı gorur tabı kım neyı benımsemek istiosa ona göre yorum yapıyor bende kaşlarımı alıyorum tabiki ama bende buraya girirnceye kadar günah olduğunu düşünmüyordum kimine göre en ufacık şey bile günah mesela ben 17 yaşındayım babam bana sürekli kapan artık zamanı geldi diyor insan allahına inanıyorsa buyruklarını yerıne getiriyorsa bence cokta önemli değil ben şuan kapanmayı düşünmüyorum ama babam bana böle söledıkce birazda soğuyorum dinsiz biride değilim hem şimdi kapansamda zaten okulda actıracaklar ben basımı kapatırsam bı kere kapatırım dahada açmam ama ben şuan baskı altındaysam basımı kapatığımda actırtacaklarını biliyorsam kapanmak istemem doğal olarak ama kimi kapalı insanlar görüyorum bazılarının maşşalahı var kaş gözü boyamış topuklu ayakkabılarını giymiş başörtüsü dışında pekde kurallara uydugu söylenemez onlar basını kapatarak allahın buyruğunu yerıne getırmş ama dinimizde bir kadının gösterışlı olması zaten gunah peki bu kadınların sadece basını kapatıp ama hertürlü gösteriş içinde dolaşması kendine bakmadan birde mılletın kızına laf sölemesi cokmu caiz_??*
66.
d.ö.b.y | Temmuz 18, 2008 at 2:46 pm
yazılarınızdan ötürü hepinize teşekkür ederim.kaş almak konusuna gelince bence bunun burun estetiği olmaktan pek bir farkı yok.erkekler bilmez belki ama kızlarımız iyi bilirler ki kaş insanı çok ama çok değiştirir.ve haramdan sakınmak gerekirken harama davetkar olmak biz müslümanlara yakışmaz.arkadaşlar bizler en güzel şekilde yaratılmışız zaten…neden doğallığımızı bozalım ki.eğer hiç kaşını almamış arkadaşlar varsa sakın ama sakın almasınlar.eğer alanlar da varsa ALLAH rızası için vazgeçsinler…Allah yolunda atılan her adımın değeri çok büyüktür eminim…
67.
Bir Kul | Temmuz 23, 2008 at 9:42 pm
Sevgili Dostlarım, Kardeşlerim;
Öncelikle şunu söylemeliyim ki (bence) Kur’an-ı Kerim’de apaçık belirtilmemiş konular hakkında kesin hüküm vermeyelim. Zina günahtır, içki haramdır bu kabulüm. Ancak kaş almak günahtır, kadının sesi şehvet kaynağıdır, kadının örtünmesi farz, açılması günahtır vb gibi hükümler hem dinimize, hem imanın eşiğinde olana hem de bu hükümleri verenlere büyük zarar verir.
Din konusunda hüküm verirken defalarca düşünmeliyiz. Ve belirtmeliyim ki kendi adıma benden bin yıl önce yaşamış bir alimin söylediklerine göre yaşamak ne akla ne de mantığa sığar. Sözü söyleyen yaradan olunca mantık , akıl ilim aramaya bile gerek duymam. Ancak söz konusu bir insan. Zira o alimin söylediği yalnızca bir yorumdur. Yorumlar kişilerin dünya görüşüne, ufkuna, ayetlerine yüklediği manalara göre değişir ve ufkunun genişliğine göre değişir.
Bugün din konusundaki bazı yaklaşımlar dinsizlik gibi gelebilir, ancak unutmayalım ki Mevlana Celaleddin Rumi’yi dönemin alimleri dinsiz ilan etmiştir. Oysaki bugün insanlık Mevlana Celaleddin Rumi’ye baktığında dini iliklerine kadar yaşayan dev bir şahsiyet görüyor. Peki doğru olan hangisi ?
Yine aynı dönemlerde Kadızade ailesi (ailenin adında emin değilim) dinlerine o kadar bağlıydı ki Peygamberimiz zamanında yoktur diye Cami minarelerini yıkmaya çalıştılar. Ve bu konuda dönemin kimi alimlerine göre Kadızadelerin bazı hadislere göre haklıydılar. Peki bugün biri minareleri yıksa tepkimiz ne olurdu?
Görülüyor ki hadisler hem bir çok sevaba kaynaklık ettiği gibi bazı uydurma olup Peygamberimize atfedilen hadisler de birçok zarara sebebiyet vermektedir. Zira bu hadisleri dayanak alıp karar verirken defalarca düşünmeliyiz. Unutmayalım ki ilak hadis yazarlarından olan İmam Buhari Peygamberimizden tam 178 yıl sonra yaşamıştır.
Lütfen olayları, durumları dönemin artları çerçevesinde değerlendirelim şayet Kur’an da apaçık belirtilmemişse.
Sizleri Rabbin sözü Kur’an ve yine O’nun lutfu olan akıl ve mantıkla başbaşa bırakıyorum. Yaradanın aydınlığı sizlerle olsun
68.
duygu | Ağustos 28, 2008 at 10:21 pm
ya BİR KUL…. kim isen ne güzel konuşmuşun seni tebrik ediyorum
69.
özge s | Ekim 1, 2008 at 10:25 am
ama ben hocaya sodum kas almak günah degilmis ölye diyolar ama burda da yaziyor günah simdi nabacam kime iynanacam
70.
meltem | Ağustos 11, 2009 at 8:30 am
canım benim al kur anı kerimi eline orada allah c.c günh olanı sevap olanı açıklamş bence ilk önce kuranayönel
71.
bencee | Ekim 11, 2008 at 5:14 pm
ya ben günah olduğunu düşünmüyodum bu siteye girene kdr bence bi hocaya falan danışın ama şahsi fkrm: ne amaçla olduğu mesala kadınlar kendileryle barışık olmak isterler ve ben alırsam başkalarına güsel görünmek için değil kendimle abrışık olmak için alırım ve bununda günah olmadıını düşünüyorum…(ama yinede hocalara danışacağım)
72.
Ask-iSuskuN | Kasım 9, 2008 at 10:18 pm
ArkadasLar ßu kas Konusunda SunLarı söyLemek isterim.
3 günLül ßiLemedik 4 günLük dünyada
hamdoLsun hepimizin AkLı ıradesi Var.
Neyin dogru neyin yanLıs oldugunu ßiLiyoruz….
Kas Konusunda Efendimiz S.a.v LanetLenmiştir diye ßir Söz geçti…
Bir Arkadasımızda O söz SöyLenirken yanındamıydın Demişti
SöyLe düsünürsek Tmm BeLki o sözü SöyLememiştir ßiLemeyiz En güzeLini En dogrusunu Allah cc biLir..Bir Sözü Efendimiz s.a.v söyLemedigi haLde söyLemiş gibi göstermek küfre girer.biLmedigimiz Konulardan iLmi Arastırma yapmamış isek kaçınmaLıyız yorum dahi yapmamalıyız…
Kaç Konusunda gelince ßuda tamamen nefisten kaynakLanan bir durum Kası yüzü Burnu Saçları Hepsini Bir düzen içinde Allah cc yarattı Düsünün Kimin Kası kaLın Kimin ince Kimi yakısıkLı kimi çirkin kiminin saçLarı var Kimin yok Düsünmüyormusunuz hiç Tamamen Sınava tabiyiz Bu dünya RahatLık dünyası Rahat edebiLecegimiz Bir yer degil EksiKLiklerimizden nefsimize karsı sınava Tabiyiz BunLarın üstesünden geLdigimiz Müddetçe Rabbin rızasını kazanamayız.ßir sınavda oLdugunuzu düsünün sadece ama Sadece ibadetLi SorumLuluklarınızı yerinize getirerek Sabdedin.Sabrın sonu Allah cc izni iLe seLamettir inŞallah.Allah askına KardesLerim ßiLmedigimiz Konulardan KaçınaLım birseyLer söyLeme İhtiyacında bulunmayalım Zerresi kadar çetin hesap vardır karsılıgını görürüz.
seLametLe kaLın dua iLe Mümin Ve Mümine KardesLerim.
73.
Kübra | Aralık 24, 2008 at 10:18 pm
Allah (c.c) tarafindan yaratildiginiz gibi kalin..
Peygamber efendimiz söyle buyurmustur: güzellik amacli alinan her bir kil icin 40yil cehennem azabi vardir !
daha ne ?!
kaynak mi istiyorsunuz?! inanin isteyen bulur !
ama egerki kaslariniz erkek gibi alninizin arasasinda varsa erkege animsatiyorsa ve sizi RAHATSIZ ediyorsa almakta bi sakinca yoktur,
rahatsiz etmiyorsa birakin kalsin
güzellik icin almiyorum kendim icin yapiyorum diyenlere anca gülerim, kendinizi kandirmayin!
nolur kardeslerim kendinizi atese atmayin!
nefsinize yenik düsmeyin!
ben dogal güzellik tarafiyim!
LÜTFEN !
74.
Kübra | Aralık 24, 2008 at 10:25 pm
bir kere burda okudugum yorumlarda bunlara rastladim:
- bence günah degildir…
-günah oldugunu düsünmüyorum
icim titredi..
Allah emir ve yasaklarini ap acik ortaya koymustur….
bunun bencesi sencesi yok.
cok yanlis kullaniyoruz kelimeleri canim kardeslerim. dikkatli olalim
ve inanin egerki gercekten gercekleri ögrenmek istiyorsaniz bir insan ne yapar ne eder bulur…
ben böyle bir örnek vermek istiyorum…
basörtüyle baglicam..
Allah bayanlara neden örtünmelerini emretmis?
bayanlar cekici yaratiklardir…
evet dogru..CEKICI olamamak icin,..
ama biraz güzel görünsün diye kas alirsak nolur? cekici olmazmiyiz e be kardesim? ne kadar carsaflara bürünsende bu degismez
egerki Allahn emirlerine boyun egmissen, basörtün varsa, herseyin iyise kas almaya neden gerek duyasiniz ki?
75.
Kübra | Aralık 24, 2008 at 10:30 pm
KAŞLARI ALDIRMA:
Peygamberimiz (s.a.s.) kaşını incelttiren kadına ve bu işi yapana da lânet etmiştir (Örnek olarak bk. Buhârî, teFsir sûre 59/4; Müslim, libas 120.). Fakat bazı Islâm âlimleri kadının yüzünde anormal olarak (çeşitli hormon bozukluklarından ötürü) biten kılları kadın koparabilir. Çünkü bu fıtratı değiştirmek değil, çeşitli hastalıklardan ötürü bozulan kadınlık fıtratını düzeltmek anlamını taşır. Kadın böylece kocasını süslenme arzusunu da karşılamış olur. Ibn Âbidîn, bu maksatla yapılırsa müstehaptır der. Ayaklardaki, anormal kılları yolmak için de aynı şey söylenir(Ibn Âbidin VI/373.). Fakat Imam Taberi yüz kıllarını yolmanın da, yasaklanan ve lânet edilen kaş yolma çeşidine girdiğini söylemiştir. (bk. Nevevi, Serhu Müslim XIV/354; Ibn Hacer, Fethu’l-BârîX/378.) Ama doğru olan önceki görüştür.
.. simdi bu yorumada rastladim:
kas aldirmak neden günah olsunki, Allah bizi yaratti ve verilen seylere bakmak zorundayiz , simdi ben sacimi sakalimi kesmiyimmi yani vs..
kasla ayni mi bu? kasin uzuyormu?
sacini tabiikide keseceksin, sakilini keseceksin, bunlar uzar…
kasla ayni keseye koymamak lazim
76.
Bir Kul | Şubat 15, 2009 at 11:01 am
Sevgili Dostlarım, Kardeşlerim;
Öncelikle şunu söylemeliyim ki (bence) Kur’an-ı Kerim’de apaçık belirtilmemiş konular hakkında kesin hüküm vermeyelim. Zina günahtır, içki haramdır bu kabulüm. Ancak kaş almak günahtır, kadının sesi şehvet kaynağıdır, kadının örtünmesi farz, açılması günahtır vb gibi hükümler hem dinimize, hem imanın eşiğinde olana hem de bu hükümleri verenlere büyük zarar verir.
Din konusunda hüküm verirken defalarca düşünmeliyiz. Ve belirtmeliyim ki kendi adıma benden bin yıl önce yaşamış bir alimin söylediklerine göre yaşamak ne akla ne de mantığa sığar. Sözü söyleyen yaradan olunca mantık , akıl ilim aramaya bile gerek duymam. Ancak söz konusu bir insan. Zira o alimin söylediği yalnızca bir yorumdur. Yorumlar kişilerin dünya görüşüne, ufkuna, ayetlerine yüklediği manalara göre değişir ve ufkunun genişliğine göre değişir.
Bugün din konusundaki bazı yaklaşımlar dinsizlik gibi gelebilir, ancak unutmayalım ki Mevlana Celaleddin Rumi’yi dönemin alimleri dinsiz ilan etmiştir. Oysaki bugün insanlık Mevlana Celaleddin Rumi’ye baktığında dini iliklerine kadar yaşayan dev bir şahsiyet görüyor. Peki doğru olan hangisi ?
Yine aynı dönemlerde Kadızade ailesi (ailenin adında emin değilim) dinlerine o kadar bağlıydı ki Peygamberimiz zamanında yoktur diye Cami minarelerini yıkmaya çalıştılar. Ve bu konuda dönemin kimi alimlerine göre Kadızadelerin bazı hadislere göre haklıydılar. Peki bugün biri minareleri yıksa tepkimiz ne olurdu?
Görülüyor ki hadisler hem bir çok sevaba kaynaklık ettiği gibi bazı uydurma olup Peygamberimize atfedilen hadisler de birçok zarara sebebiyet vermektedir. Zira bu hadisleri dayanak alıp karar verirken defalarca düşünmeliyiz. Unutmayalım ki ilak hadis yazarlarından olan İmam Buhari Peygamberimizden tam 178 yıl sonra yaşamıştır.
Lütfen olayları, durumları dönemin artları çerçevesinde değerlendirelim şayet Kur’an da apaçık belirtilmemişse.
Sizleri Rabbin sözü Kur’an ve yine O’nun lutfu olan akıl ve mantıkla başbaşa bırakıyorum. Yaradanın aydınlığı sizlerle olsun
77.
Özqe | Mart 21, 2009 at 5:07 pm
OHA diyorum baska bisey demiyorum lan olum sen nesin ya kimsin sen sen müslüman olamassin yani…Lan serefsiz sana diyecek söz bulamiyorum..Allahsiz kitapsiz…SEREFSIZ
78.
gülşen | Mart 21, 2009 at 11:43 pm
delikanlıya bu sözüm :senin yaptıgın nedır cok merak ettım yattıgın kızı mı örnek verıyon muslumanlıga konu o mu burda konu kas aldırmak bunu yazarken hıc mı utanmadın sen yazık vallahı yazık ne günlere kaldık sen de ortada gezıyon erkegım dıye sen erkek falan degılsın oğlum sen..peze……enk ka……..t neye sayarsanız sayın artık arkadaslar ………..
79.
tülin | Mart 21, 2009 at 11:49 pm
ben kasımı ilk kez aldırdım ama sonra bıraktım uzadı sonra dayanamdım yıne aldım yıne bıraktım alınca hosuma gıdıyor ama sonra huzursuz oluyorum pişman oluyorum kaslarımı aldırdıgıma…bırakınca da cok tipsiz duruyo ama ne olursa olsun ben yıne de almamak taraftarıyım…….eger hıc kasını almamıs varsa asla almasın ……..
80.
rezzan | Mart 23, 2009 at 3:37 pm
ben şöyle okumuştum (ismini hatırlayamadığım bir kitap ta);
ahiret günü kaş şefaat edecekmiş bizlere.Allahu Teala günahlarımızı sorunca bütün azalarımız dile gelip iyi ve kötü olan her yaptığımızı anlatacaklarmış.Eğer kaşımızı almazsak kaşımız bize şefaat edecek ve “ben bişey görmedim Ya Rabbi” diyecekmiş.Eğer kaşımızı alırsak bize şefaat etmeyecekmiş.
81.
rezzan | Mart 23, 2009 at 3:41 pm
delikanlı’ya gelince
Çıktığın kızı kötülüyorsun suçluyorsun da sen suçsuzmusun. Erkek yapınca günah olmuyor mu? Günah sadece kızlara mı has. Kaş alan erkekler de var. Bunu da belirteyim. Hem bir insan bir günah işledi diye diğer günahları da mı işlemeli.Biri hırsızlık yaptı diyelim adam da mı öldürmeli.Biri içki içiyor diyelim kumar da mı oynamalı.Hem o kızı günaha iten kişilerde suç yok mu? Hem o kızın tevbe etmediğini ne biliyorsun?
82.
rezzan | Mart 23, 2009 at 3:47 pm
delikanlı
biraz düşün bence.
83.
reyhan | Mart 30, 2009 at 7:30 pm
Bence kaş bıyık almak günah çünkü Allah hepimizi ayrı güzellikte yaratmış. Yani kaşımızı bıyığımızı alsak Allaha saygısızlık olur.
84.
yasin | Mart 31, 2009 at 1:35 pm
slmın aleyküm kardeşlerim benim kaşlarım biraz çok ama aldım çok rahatsız ediyodu acaba günahmı hiç rahat edemiyodum dünyanın en çirkini ben oldugumu düşünüyodum cevabınızı bekliyorum ne olur
85.
timm@yahoo.com | Mart 31, 2009 at 2:31 pm
erkeğe benzediğiniz zaman bir mahsuru yoktur..
86.
ailemiz | Nisan 1, 2009 at 3:37 pm
yazı da herşey açıkca belirtilmiş iyice okumakda fayda var
87.
nurdan | Nisan 13, 2009 at 9:22 pm
arkadaşlar hem kaşınızı alıp günaha giriyosunuz hemde günah deyil diyerek başka bi günaha daha giriyosunuz kendinizi kandırmayın resmen allahın size verdiği şeyi beğenmeyip başka bi şekle sokuyorsunuz.siz bir arkadaşınıza bir kazak örseniz hediye etseniz arkadaşınız ben bunu beğenmedim söktüm tekrar ördüm dese ne düşünürsünüz kırılmazmısınız alıyorsanızda lütfen günah diil diyerek başkalarınada vesile olmayın
88.
nurdan | Nisan 13, 2009 at 9:29 pm
sayın anti dinci kardeşim saydığın şeyler bilmem günahmı ama alaycı olmanın günah olduğunu söyleyebilirm sende işine gelmediği şeyleri günah saymayanlardansın sanırım
89.
esra | Nisan 17, 2009 at 7:33 pm
arkadaşlar kaşş almak günahtır peygamber efendımız a.s v kaş alan bayanları lanetlemıştır kaşlarınızı alıp yarın ahırette p.efendımızın şefaatınden yoksun kalmayınn..
90.
LoL | Mayıs 16, 2009 at 6:08 pm
sie
91.
merve | Nisan 20, 2009 at 9:23 am
ya bişey soracam bıyık nasıl alınır ..
gülmetin ama
bilmiyorum çünkü..
92.
yasemin | Nisan 21, 2009 at 9:03 am
kesin konuşmak ta istemiyorum ama allahın saçla kaşla ilgilenmediğini hemen her hoca söyler güzel olmak güzel görünmek istemek hergenç kızın isteği kaş alındı saç kesildi die günaha girildiğini hiç zannetmiyorum bize düşen farz vacip ve sünnetlerdir. kendine öyle güven gelecekse neden almasınki kaşını böyle basit şeylerle uğraşmayın apacık olan namaz za nedersiniz kılmamak için bin bahane uydurulur o farz sen onu düşün önce ha yok ben zaten kılıyorum kendimi mertebe olarak yükseltmek istiyorum diyorsanız eğerde ölümü heren yaşamak untmamak için mezarda yatanlar var sende eğer o amaçla yaptığın herşey allah daha iyi bilir ne demişler iyilik yap denize at onun takdiri allahındır.
93.
yasemin | Nisan 21, 2009 at 9:18 am
barış mancoya sormuşlar neden saçlarınızı uzatıyorsunuz die cevap;ben uzatmıyorum kendi uzuyor zaten siz neden kestiriyorsunuz demiş.her kadın çiçektir her kadın güzel yaratılmıştır güzelliği bozan yine kadındır yok saçımı kessem olurmu olmaz cehennem ateşine düşersen oradan bir melek eliyle saçlarını üç kez dolayıp seni kurtaracakmış vay kellerin ve haline öyleyse yanlış düşünüyorsam ama şu da var genlikte insan cok kusur bulur kendinde kusur olmadığı halde en mantıklı kararı 20 li yaşlarda verilir . bu nedenle bize düşen görev çok kurcalamamak ailenin izin verdiği ölcüde değişiklik yapmak yada yapmamak ve güler yüz güzel sözlerle psikolojik destek vermektir sorun olsada olmasada arkadaşını mı gördün mulaka beğendiğim birşeyi görürrsün hemen söyle birşey kaybetmezsin amam o çok şey kazanır iltifat tabi bunu yaparkende gerçek dışı olma asla
94.
LoL | Mayıs 16, 2009 at 6:09 pm
katılıyorum.
95.
Bir Kul | Nisan 29, 2009 at 8:06 am
Sevgili Dostlarım, Kardeşlerim;
Öncelikle şunu söylemeliyim ki (bence) Kur’an-ı Kerim’de apaçık belirtilmemiş konular hakkında kesin hüküm vermeyelim. Zina günahtır, içki haramdır bu kabulüm. Ancak kaş almak günahtır, kadının sesi şehvet kaynağıdır, kadının örtünmesi farz, açılması günahtır vb gibi hükümler hem dinimize, hem imanın eşiğinde olana hem de bu hükümleri verenlere büyük zarar verir.
Din konusunda hüküm verirken defalarca düşünmeliyiz. Ve belirtmeliyim ki kendi adıma benden bin yıl önce yaşamış bir alimin söylediklerine göre yaşamak ne akla ne de mantığa sığar. Sözü söyleyen yaradan olunca mantık , akıl ilim aramaya bile gerek duymam. Ancak söz konusu bir insan. Zira o alimin söylediği yalnızca bir yorumdur. Yorumlar kişilerin dünya görüşüne, ufkuna, ayetlerine yüklediği manalara göre değişir ve ufkunun genişliğine göre değişir.
Bugün din konusundaki bazı yaklaşımlar dinsizlik gibi gelebilir, ancak unutmayalım ki Mevlana Celaleddin Rumi’yi dönemin alimleri dinsiz ilan etmiştir. Oysaki bugün insanlık Mevlana Celaleddin Rumi’ye baktığında dini iliklerine kadar yaşayan dev bir şahsiyet görüyor. Peki doğru olan hangisi ?
Yine aynı dönemlerde Kadızade ailesi (ailenin adından emin değilim) dinlerine o kadar bağlıydı ki Peygamberimiz zamanında yoktur diye Cami minarelerini yıkmaya çalıştılar. Ve bu konuda dönemin kimi alimlerine göre Kadızadelerin bazı hadislere göre haklıydılar. Peki bugün biri minareleri yıksa tepkimiz ne olurdu?
Görülüyor ki hadisler hem bir çok sevaba kaynaklık ettiği gibi bazı uydurma olup Peygamberimize atfedilen hadisler de birçok zarara sebebiyet vermektedir. Zira bu hadisleri dayanak alıp karar verirken defalarca düşünmeliyiz. Unutmayalım ki ilak hadis yazarlarından olan İmam Buhari Peygamberimizden tam 178 yıl sonra yaşamıştır.
Lütfen olayları, durumları dönemin artları çerçevesinde değerlendirelim şayet Kur’an da apaçık belirtilmemişse.
Sizleri Rabbin sözü Kur’an ve yine O’nun lutfu olan akıl ve mantıkla başbaşa bırakıyorum. Yaradanın aydınlığı sizlerle olsun
96.
son_baharr | Nisan 29, 2009 at 8:45 am
çok güzel faydalı ya
97.
LoL | Mayıs 16, 2009 at 6:06 pm
Dinimizi böyle küçük şeylerle (Yok kaş alma yok türban gibi) çarpıtmayın.Zira bence bu dinin sonu demektir.Lanet dinimizce yasaklanmıştır ve Peygamber Efendimizin böyle birşey diyeceğini sanmıyorum.Eğer nerden biliyorsun demediğini aha orda yazıo dedi diye derseniz onada cevabım var.Hadislerin %60 ı yanlıştır ki bunuda herkes bilir arkadaşlar..Kaşları birleşik olsanız ve herkes yüzünüze bakıp gülse siz bu durumda naparsınız bunuda düşünün.
98.
ipek | Mayıs 19, 2009 at 7:28 pm
gercekten bilemiyrm hadislerin % 60 inin yanlis oldugu dogru hatta kas alamanin günah oldun ainamyrm ama tehlikeyede atamiyorum yani bu konu gercekten ince bi konu gecen bi arkadasim allah bazi konulari kullari imtihan etmek icin ucu acik birakmis demisti yani gercekten bilmiyrm ama cok inceltmedikten sonra yani bilmiyrm herkeste günah dio offff
99.
TAYYAR TANRISEVEN | Mayıs 24, 2009 at 8:31 pm
s.a. arkadaşlar… burada hala soruyorsunuz kaş almak günahmı yok iki kaş arasını almak günahmı yok kökünü öldürsek bi seferlik günaha girsek falan diyorsunuz. açıkcası kaşın ne şekilde olursa olsun şeklinin değiştirilmesi günahtır caiz değildir….
100.
aylin | Haziran 1, 2009 at 10:32 am
uuuuuf benim kaslarim BERBAT!
afedersiniz maymun kasi gibi ya:(
ben hollandada oturuyom ve bu sene insallah turkiyeye izine gidince kuaförde kaslarimi hafif aldiracagim insallah.
keske erkek kasi olsa.. ama maymun gibi:(
101.
neonur | Haziran 14, 2009 at 5:19 am
Benim merak ettiğim bir kere aldık sonra uzatalımmı bir kere ne kadar kabullenmesekte çok göze batmıyorsa almamak gerekiyomuş ee uzatınca nasıl olcak eski haline döner mi
102.
Gülistan | Haziran 22, 2009 at 12:59 pm
Kaş ortasını almak sünnet diyorlar.Benim bu konuda çok bir bilgim yok.Kaş ortasını almak sünnettir diyenlere inanaıp kaşımın ortasını alasım geliyor ama ya günahsa bundan çok korkuyorum biri beni aydınlatsın rica ederim.Yanlış birşeyler yapmaktan ve günah işlemekten çok korkuyorum
103.
mensi | Haziran 25, 2009 at 1:23 pm
arkadaşlar sayfanın en başında gerekli açıklama yapılmış biraz özümsemeye çalışırsanız anlarsınız.
bu sayfada yorum yapan her kişiye de inanmayın…özellikle bir kaç kişi o EŞSİZ ! yorumlaryla dikkatimi çekti…bu nasıl bir ahlak nasıl bir düşüncedir…
insanları dinden soğutup kendi yönlerine çekmek isteyen pek çok kişi vardır.lütfen her söylenene inanmayalım..özellikle şunu belirtmek istiyorum dinin sencesi bencesi olmaz…tek bir doğru vardr…
kaş aldırmak dinizimizde genel olarak caiz değildir fakat ; bir zauret olmadıkça…yani kaşlarınızdan ötürü aşırı bir rahatsızlığınız yoksa…ben çok rahatsızım sanki çirkin duruyor diyip almak sadece insanın kendisini kandırmasıdır..
bakın dinde ilim ve bilgi şarttır ve her hadis ve ayet aklımıza yatacak şekilde yazılmıştır çok şükür… biraz özümsemeye çalışarak iç sesimizi dinlsek ve kendimizi kandırmaya çalışmasak doğru yolu bulabileceğimize inanıyorum. Allah kimseyi doğru yoldan ayırmasın…hayırlı kandiller…
104.
mensi | Haziran 25, 2009 at 1:26 pm
ayrıca kaşların ortasını aldırmak sünnettir sözünü ilk defa duydum.birileri yine işine geldiği gibi yorum yapmış anlaşılan
lütfen dikkat edelim
herhangi bir zaruret olmadıkça kaşları aldırmak cazi değildir…
105.
Burjy | Temmuz 10, 2009 at 9:49 pm
ya bn aldırıorm günah olduğunu da hiç duymadım ama estetik yaptrmak günah hmde çok onu biliorm fakat estetikte de bazıları günah deil msela bi insanın burun kemiği yamuk olsa nefes zor alsa estetiği ihtiyacı olan şeylerde (güzellik dışı) yaptırırsa günah olmayabilir fakat allahın yarattığı bi yerini beğenmeyip çirkin bulan kişi güzellik olsun die estetik yaptırırsa o günahtır;)
106.
hayrunnisa | Temmuz 14, 2009 at 4:09 pm
yazık acıdım bu yorumların çoğuna hepsine demiyim.herkez kaşlarını alıyor,günah olduğunuda biliyor ama kendine kılf arıyor,ama benımki şöyle ama benimki böyle.ya hz. MUHAMMEDas ne demiş haram bitti daha ne ki.dinimiz le alay eden anti dinci ye de ALLAH hidayet etsin.onun gibiler oldukça islamiyet zarar gördük çe görür ALLAH akıl versin
107.
Rabia | Temmuz 23, 2009 at 5:34 pm
çok uzun bee
108.
FERHAT | Temmuz 29, 2009 at 10:04 pm
ilim olmazsa dın sıyrılıp kalkar aradan oyleyse cehalet denılen yuz karasından ! kas goz onemlı deyıl onu bır kenara bırakalım kadının sacının telı bıle gozukmesı gunah sız neyı tartısıyosunuz bılmıyom ınsanın cahıllıgı bılmemezlıkten dogup on yargılı olmasıdır dıs gorunus onemlı deyıl ınsanın amelı guzel olsun yeter yuce allah ınsanın kalbı ıle ruhuna bakar (mevlana)hangı guzel yuzkı toprak olmadı hangı ceylan gozkı yere akmadı…..! soyleyeceklerım bu kadar(allah azza ve celle) yeter….
109.
yasemin | Ekim 16, 2009 at 12:45 pm
herkese teşekkürler bir daha kaş almycam.lanet hadis i şerifini bilmiodum yaa.tövbe ya rab.
110.
mensi | Ağustos 6, 2009 at 3:12 pm
ferhat olayı gerekn şekilde anlatmıştır fazla yoruma gerek yok
111.
meltem | Ağustos 11, 2009 at 8:43 am
herkes allaha emanet ediyorm ve anlattıklarınızı düşünicem
112.
Rüya | Ağustos 15, 2009 at 9:36 am
yaa ben kaşlarımın şeklinden rahatsız deilim ama çok kalın ve kılları çok uzun olduğu için kısaltıyorum sadece bu da mı günah???… cevap yazarsanız çok mutlu olucaaam
113.
mensi | Ağustos 24, 2009 at 11:02 am
kaşların çok uzunsa yani rahatsiz edebilecek seviyedeyse bi problem değildir yani bir zaruret var sonuçta…ama yinede araştırırsan daha iyi olur.
114.
Yaban Gülü | Eylül 15, 2009 at 2:01 pm
Peygamberimiz(S.A.V)buyurmuştur Kaşları alan ve aldırtanlar dişleri seyrelten ve seyrelttirenler saç ektirenler ALLAH TARAFINDAN LANETLENMİŞTİR. Bayanların kaşlarının ortasını aldırması ve bıyık aldırması caizdir. Erkeğe benzememek ve eşlere güzel görünmek itici olmamak için bu konuda serbest bırakılmışız. Pantolan giymekte bir bayan için aslında yasaklanmıştır. Peygamberimiz (S.AV) Pantolonla evinize gelen bayanları evinize almayın diye bir sözü de var. Lanet etmek gerçekten cok kötü birşey bizlere lanet etmeyiniz denmekte doğruda. Ama kaş ile ilgili lanetlenme sözü peygamberimiz(s.a.v)ait onun sözlerinden kim şüpheye düşebilirki…5 vakit namaz kılmak hakiki imana sahip olabilmek için yeterli değil kiii….çünkü hakkıyla kılan var kılmayan var…Küçük görünen birçok şeyin altında Rabbim öyle güzellikler nasip etmişki ve öyle azaplar saymıski..mademki kaş aldırmamak basit birşey uymayanlar uysun o zaman…Allaha Emanet Olun.
115.
seda | Ekim 3, 2009 at 8:40 am
ya ben 12 yaşındayım kaşlarımın ortasında kaş çıkıyo ne yapayım mecburen alicem